Strona sprzedażowa jest sprawą niesamowicie ważną, ponieważ najczęściej jest to pierwsze miejsce, do którego trafiają osoby zainteresowane Twoim produktem. Jest to miejsce strategiczne, ponieważ to właśnie od niego zależy, czy dana osoba zdecyduje się na zakup czy nie.
Najpierw warto zastanowić się, jakie uczucia powinna wzbudzać w kliencie dobrze zrobiona strona sprzedażowa. Co jest konieczne, aby sprzedaż została sfinalizowana?
Pomyśl, co jest dla Ciebie ważne podczas zakupów w Internecie, na co zwracasz uwagę. Po zastanowieniu zapisz swoje wnioski, a ja przedstawię Ci 5 wrażeń, które klient powinien odczuć.
1. Przyciągnij uwagę
Wiemy, że klient który trafił na naszą stronę sprzedażową, jest już przynajmniej częściowo zainteresowany naszym produktem lub ofertą. Elementem, który znacznie poprawi zainteresowanie i przykuje uwagę odbiorcy, to tytuł zawarty na stronie sprzedażowej.
Postaraj się, aby było to coś chwytliwego, ale bez obiecywania rzeczy niemożliwych. Zbyt wybujałe hasło może wydać się oszustwem i nie zbudujemy zaufania z potencjalnym klientem. Tytuł powinien być skonstruowany w taki sposób, żeby odbiorca wiedział, że nasz produkt lub usługa, rozwiąże jego problem.
Oprócz tytułu, warto przyłożyć wagę do pojawiających się na niej nagłówków. Pozwolą one podtrzymać zainteresowanie odwiedzających naszą witrynę.
Dlatego warto jest znać naszą grupę docelową, wiedzieć kim jest nasz odbiorca. Jeżeli nie wiemy do kogo mówimy, ciężko będzie nam stworzyć dobrą stronę sprzedażową, bo nie wiemy co takie osoby zainteresuje ani jakim językiem się posługują. O tym jak znaleźć swoją grupę docelową opowiadałam w moim darmowym ebook’u.
2. Daj znać, że rozumiesz klienta
Musimy zakomunikować odwiedzającym, że rozumiemy ich sytuację i wiemy jak się czują. Przykładowo, tworząc stronę sprzedażową dla kursu dotyczącego zdrowego odżywiania, muszę dać znać potencjalnym klientom, że ich rozumiem. Wiem, że chcą oni poprawić swoje zdrowie, nauczyć się zdrowych nawyków żywieniowych lub zredukować masę ciała.
Dajmy znać swoim klientom, że rozumiemy ich sytuację w sferze psychologicznej lub duchowej, a może też materialnej. Powinniśmy bezpośrednio zwrócić się do naszego potencjalnego klienta, najlepiej używając takiego języka, jaka ta osoba używa na codzień. Jeżeli w naszej grupie docelowej powielają się pytania lub istnieje jakiś powtarzający się problem, warto dać znać, że mamy odpowiedź na to pytanie lub rozwiązanie tego problemu.
3. Pokaż, że znasz rozwiązanie problemu klienta
Kiedy już przedstawimy problem, do którego się odnosimy i damy do zrozumienia, że wiemy jak to jest być w sytuacji naszego klienta, przychodzi czas na zaoferowanie wartości.
Nasz produkt lub usługa jest rozwiązaniem opisywanego problemu. My jesteśmy odpowiedzią na dręczące naszych klientów pytania. Wracając do poprzedniego przykładu, jeżeli ktoś czuje, że chciałby poprawić swoją sytuację zdrowotną, my pokażemy mu jak to zrobić krok po kroku. Warto tutaj uchylić rąbka tajemnicy i przybliżyć odwiedzającym jak nasz produkt lub usługa wygląda i co zawiera.
Zapewnijmy, że problem, z którym klienci do nas przyjdą zostanie rozwiązany.
4. Wzbudź zaufanie
Musimy postarać się, aby osoba trafiająca na naszą stronę sprzedażową nam zaufała. Jest to szczególnie ważne w sprzedaży internetowej, ponieważ prawdopodobnie nie spotkamy się z naszymi klientami twarzą w twarz.
Podstawowe narzędzia to bezpiecznie połączenie przy wchodzeniu naszą stronę oraz bezpieczny, zweryfikowany system płatności. Nie wyczerpuje to jednak w pełni kroków, jakie możemy podjąć, by wzbudzić zaufanie w naszym kliencie.
Warto podzielić się opiniami innych osób, które już kupiły nasz produkt i były z niego zadowolone. Dobrze jest też wprost przedstawić, dla kogo przeznaczony jest ten kurs, a dla kogo nie jest.
Mówienie dla kogo produkt lub usługa nie jest stworzona może się wydawać kontrproduktywne, ale w ten sposób tworzymy realne oczekiwania w klientach i możemy być pewniejsi, że osoby, do których nasze materiały są skierowane, znajdą w nich wartość i otrzymają pomoc.
Aby rozwiać wątpliwości kupujących, warto na stronie sprzedażowej zawrzeć sekcję pytań i odpowiedzi. W ten sposób wszystkie pytania klientów będą w jednym miejscu i każdy nowy odwiedzający będzie mógł się z nimi zapoznać.
Ciężko jest zaufać obcej osobie, dlatego pamiętaj o napisaniu przynajmniej kilku słów o sobie. Pochwal się swoimi osiągnięciami, kwalifikacjami czy ukończonymi projektami. Daj klientom znać, że nie jest to tylko strona internetowa, ale że za tą stroną stoi realna osoba.
5. Wezwanie do działania
Tutaj powinniśmy podzielić się cennikiem, pokazać jak nasz produkt lub usługa jest skonstruowana i co zawiera. Jeżeli sprzedajmy przykładowo kurs internetowy, dobrze jest zamieścić spis treści naszego kursu lub tytułu lekcji.
Przedstawmy też wszystkie dodatki, takie jak dedykowane grupy na mediach społecznościowych i jakie jest wsparcie dotyczące tego kursu. Warto też pokazać jak przebiega proces otrzymania produktu lub usługi po zapłaceniu przez klienta. Postarajmy się ograniczyć ilość okienek i stron do przeklinania do minimum, ponieważ żmudne klikanie może naszego klienta zniechęcić.
Przeczytaj również: Podstawy pozycjonowania – wtyczka Yoast SEO