Jednym z bardziej popularnych sposobów, na promocję swojego Fanpage na Facebooku, jest organizacja konkursu. Narzędzie to można także zastosować do promowania swojego nowego produktu. O tym jak przygotować legalny konkurs na Facebooku przeczytasz poniżej.
Poniżej znajduje się wersja wideo tego posta, jeśli wolisz czytać przewiń w dół
??
??
Czy wiesz, że większość konkursów na Facebook’u jest niezgodna z prawem?
Dobry konkurs potrafi znacznie zaangażować Twoją widownię, a duże zaangażowanie społeczności to zawsze większe zasięgi. Większe zasięgi, to większe szanse na dotarcie do nowych odbiorców. Nowi odbiorcy, to większe możliwości. Nic, tylko organizować konkursy! Jest tylko jeden warunek. Wszystko musi zostać zorganizowane zgodnie z polskim prawem oraz regulaminem Facebook’a.
Na Facebook’u często możesz spotkać się z konkursami typu: „Udostępnij ten post na swojej tablicy, skomentuj i oznacz znajomego. My wylosujemy zwycięzcę”. Więcej błędów i zakazanych zwrotów w jedynym poście nie da się umieścić. Wszystkie takie konkursy są niezgodne z prawem i regulaminem!
Tak wiem, jest ich większość na Facebook’u.
Jak przeprowadzić legalny konkurs na Facebooku?
Po pierwsze, unikaj słów „udostępnij”, „oznacz znajomego” czy „zostaw lajka”
Jako organizator konkursu, nie masz prawa umieszczać takich zapisów w poście konkursowym. Jest to nie zgodne z regulaminem Facebook’a.
Po drugie, liczy się kreatywność nie losowanie.
Chodzi o wybór zwycięscy konkursu. Przeprowadzając losowanie łamiesz polskie prawo (ustawa o grach hazardowych).
Najlepiej zastosować takie kryteria oceny jak: pomysłowość, inwencja twórcza, „zabawność”. Przy tak sformułowanej metodzie wyłonienia zwycięzcy, nie ma wątpliwości, że najważniejsza będzie subiektywna ocena, nie los.
Regulamin konkursu
Najlepiej dodać regulamin jako plik na Facebook’u. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób dodać plik na tej platformie społecznościowej, zajrzyj do powyższego filmu. Tam pokazuję to krok po kroku.
Regulamin powinien zawierać informacje o:
- Organizatorze konkursu – kto jest organizatorem (nazwa firmy, dane rejestrowe) oraz fundator nagród, jeśli jest nim ktoś inny niż organizator.
- Data rozpoczęcia konkursu, zakończenia oraz jego roztrzygnięcia – w tym punkcie warto zawrzeć dokładną datę, wraz z godziną i minutą zakończenia konkursu oraz sposób w jaki wyniki zostaną ogłoszone (gdzie, kiedy)
- Kto może wziąć udział w konkursie – czy mogą to być osoby niepełnoletnie? Jeśli tak, wymagana będzie zgoda rodzica lub opiekuna prawnego.
- Wymagania techniczne – np. posiadanie konta na Facebook’u.
- Zasady konkursu – W tym punkcie określ co należy zrobić, aby wziąć udział w konkursie (pamiętaj o zakazanych słowach), a także w jaki sposób zostaną wyłonieni zwycięzcy.
- Nagrody – opisz jakie nagrody są przewidziane oraz ilu może być zwycięzców, określ w jaki sposób zostaną one dostarczone i jakie dane będą potrzebne do ich dostarczenia (np. pocztą). Warto umieścić także informację o tym, że nie można wymienić nagrody na równowartość pieniężną oraz przekazać nagrody osobom trzecim.
- Reklamacje – tutaj określamy w jaki sposób uczestnicy mogą zgłaszać ewentualne uwagi do konkursu, może to być np. podanie adresu mailowego
- Pozostałe informacje – zastrzeżenia na temat akceptacji regulaminu, oraz wymagane przez Facebook’a stwierdzenie „Facebook.com nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek działania związane z organizacją konkursu na łamach serwisu”.
Tak przeprowadzony konkurs, nie skończy się dla Ciebie nieprzyjemnościami.
Jeśli chcesz otrzymać dostęp do większej ilości darmowych materiałów, dołącz do newslettera 🙂
