Zakładając pierwszą firmę często jesteśmy jej jedynym pracownikiem. Na początku nie mam środków na zatrudnienie specjalistów z różnych dziedzin. Dlatego warto zajrzeć do książek i nabyć trochę wiedzy z różnych dziedzin. Pamiętajmy, że prowadząc własną firmę powinniśmy się cały czas rozwijać.
Produktywność
Pierwszym problemem, który pewnie Cię dopadnie, będzie ciągły brak czasu. Za dużo pomysłów – za mało czasu na ich realizację. Za dużo zadań, a doba ma tylko 24 godziny. Jeśli pracujesz z domu, może zdarzyć się tak, że będziesz ulegać różnym pokusom lub rozpraszaczom. Warto wtedy być przygotowanym i zapoznać się wcześniej z różnymi pomysłami na zarządzanie czasem.

„Życie i praca” David Allen
Moim zdaniem, jest to podstawowa pozycja, którą powinna przeczytać każda osoba. Nie ważne, czy planuje działalność, czy nie.
Wiedza zawarta w książce jest bardzo przydatna. I nie chodzi o to, żeby przejąć całkowicie sposób planowania Daviada Allena. Wersja, którą ja posiadam jest trochę nieaktualna, to znaczy nie dopasowana do rzeczywistości internetowej.
Tak, czy inaczej na podstawie tak książki dowiesz się w jaki sposób możesz zarządzać swoimi zadaniami, tak aby osiągać swoje cele.

„Nie tłumacz się, działaj! Odkryj moc samodyscypliny” Brian Tracy
Samodyscyplina, to ten sekretny składnik dzięki, któremu nie musimy się codziennie motywować w niewiadomo jaki sposób. Gdyby każdy z Nas miał pracować tylko wtedy, gdy jest zmotywowany do pracy, myślę, że dalej mieszkalibyśmy w jaskini.
Sama miałam z nią problem przechodząc z etatu, na pracę we własnej firmie z domu. Rozpraszaczy i pokus jest tak wiele, że można zwariować.
Dlatego bardzo polecam tą książę, żeby wiedzieć jak samodyscyplinę w sobie wzmacniać.

„Filozofia Hustle” Nail Patel, Patrick Vlaskovits, Jonas Koffer
Nie zaliczyłabym jej do książek typu produktywność, ale nie jest to także książka o marketingu.
Po prostu pokazuje w jaki sposób działać, pracować, myśleć żeby osiągnąć sukces.
Moim zdaniem, autorzy prowadzą czytelnika za rękę i pokazują, jak można osiągnąć sukces w mądry sposób, nie idąc utartymi ścieżkami.
Jest to także oddanie hołdu dla codziennej ciężkiej pracy. Parciu do przodu małymi krokami.
Książę zdecydowanie polecam, otwiera oczy, dodaje otuchy i daje kopniaka mocy!
Szeroko pojęty marketing i promocja
Jedna z najważniejszych rzeczy w biznesie to marketing i promocja. Bez nich nie ma sprzedaży, a bez sprzedaży Twoja firma nie przetrwa. Poniżej znajdziesz książki, które wyposażą Cię w wiedzę niesamowicie przydatną w dzisiejszym internetowym świecie.

„Przebij się” Gary Vaynerchuk
To jest bomba energetyczna! Po przeczytaniu tej książki dostałam mega przyspieszenia, tyle inspiracji!
Gary przytacza historie osób, które dzięki mediom społecznościowym osiągnęły wielki sukces. Udowadnia, ze obecność w social media jest niezbędna w tych czasach.
Pokazuje, w jaki sposób korzystać z wybranych platform i robić to dobrze.
Jeśli szukasz inspiracji na biznes, ta książka na pewno Ci pomoże! Tak samo w przypadku, gdy nie wiesz w jaką platformę zainwestować najwięcej czasu (i pieniędzy).

„Ekonomia wdzięczności” Gary
Więcej tytułów
Vaynerchuk
Ta książka także pokazuje, że media społecznościowe są siła. Pokazuje w jaki sposób budować społeczność. Jak ważny jest klient i to jak go traktujemy.
Uczymy się z niej, że każdego klienta powinniśmy traktować jakby był najważniejszym, jedynym klientem na świecie. W ten sposób zbudujemy z nim relacje, która okazuje się ważniejsza niż, na przykład, niższa cena konkurencji.

„Księga Adsów 2.0” Social Tiger
Kawał świetnej roboty.
Reklama na Facebook’u jest teraz najtańszą formą reklamy i jedną z najbardziej skutecznych. Pomyśl ile czasu spędzasz w mediach społecznościowych. Chcąc, nie chcąc widzisz w nich mnóstwo reklam.
Z tego eBook’a dowiesz się w jaki sposób ustawić reklamę na Facebook’u w prawidłowy sposób. Jest to wiedza bardzo podstawowa, ale mega przydatna.
Dzięki tej książce nie będziesz przepalał swojego budżetu na reklamę, ustawiając ja w nieprawidłowy sposób.

„Promocja i sprzedaż w biznesie online. Autentycznie, bez ściemy i po ludzku” Ola
Budzyńska
Ebook od Pani Swojego Czasu to skarb! Ola opisuje wszystko, czego nauczyła się podczas swojej drogi do miejsca, w którym właśnie się znajduje. Wszystko sprawdziła na swoim biznesie.
Z książki dowiesz się między innymi na co zwracać uwagę i co warto mieć na Facebook’u, Newsletterze, Instagramie itd.
Bardzo polecam czytać tego eBook’a i wdrażać odrazu do swojego biznesu. Zmieniać na bierząco!
„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” – Artur Jabłoński

Kolejna książka, którą się czyta i wdraża. Zadanie po zdaniu.
Zastanawiasz się po co masz uczyć się copywritngu? No cóż. Coś musisz napisać na swojej stronie internetowej lub w ofercie.
W książce znajdziesz wiele trików, które poprawią wygląd tekstu na Twojej stronie, a co za tym idzie jej statystyki.
To już wszystko. Jeśli czytałeś ostatnio jakąś super przydatną książkę podziel się nią w komentarzu. Chętnie przeczytam!
Jeśli lubisz książkowe inspiracje zapraszam Cię do mojej grupy na Facebook’u „Kobiecy Biznes Online”, w której co środę o godzinie 8:00 prowadzę live. Podczas Naszego „Śniadania z biznesem” opowiadam o ostatnio przeczytanej książce.
