Czy Ciebie też denerwuje mała czcionka na stronach internetowych?

Nie ma nic gorszego niż małe litery na stronach internetowych! Bądź za duża ilość obrazków, kolorów i banerów. Cieżko się wtedy skupić na tekście. To tak jakby w książkach na każdej stronie była reklama. Bardzo tego nie lubię. Dlatego na mojej stronie nie ma nawet widżetów bocznych na stronach wpisu.

Wielkość liter i ich kolor nie dla wszystkich ma znaczenie. Chociaż powinna mieć. Po co psuć sobie oczy i chodzi w okularach lub soczewkach.

W tym artykule skupimy się na wyglądzie tekstu na Twojej stronie internetowej. Jak zwiększyć przejrzystość tekstów na stronie? Sprawdźmy czy czcionka, której używasz jest jest czytelna, a litery mają odpowiednią wielkość. Nawet najlepiej napisany tekst, nie zostanie przeczytany, jeśli jest mało czytelny.

Jakiego fontu używasz?

Jak ważny jest wygląd tekstu na Twojej stronie? Najważniejszy! Zastanów się, czy chce Ci się czytać coś co jest napisane dziwną czcionką, a do tego małą? Mi nie. Nie jest to wygodne. Dlatego wybieraj czcionki bezszeryfowe. Wejdź na strony internetowe, której najczęściej czytasz i sprawdź jaka tam jest czcionka. W tym celu użyj rozszerzenia do przeglądarki Google Chrom, What Font. 

Uważam, że najlepsze fonty to te najbardziej popularne, a więc Arial i Helvetica.

Rozmiar ma znaczenie

Jeśli teksty na Twojej stronie są napisane mniejszym fontem niż 16 pikseli, czas to zmienić. Najprawdopodobniej Twoje testy trudno i niewygodnie się czyta. Najlepiej czyta się artykuły, które mają font o wielkości 18 pikseli. Nie wierzysz? Spróbuj! To nic nie kosztuje. Zmień rozmiar fontu na swojej stronie internetowej. Czyż nie jest pięknie?

Odstęp między wierszami

Osobiście nie znoszę małych odstępów między wierszami. Mam wrażenie, że oczy mi się psują. Zwiększ wygodę Twojego czytelnika, zmień interlinię na 2 punkty. Różnica nie jest wielka. Za to efekt jest niesamowity!

Krótka lista zadań:

  1. Zapytaj swoich czytelników czy lubią czcionkę, której aktualnie używasz. Sam sprawdź czy łatwo Ci się czyta teksty na stronie.
  2. Sprawdź, jakimi fontami posługuje się konkurencja.
  3. Podejmij decyzję, zmieniasz czy zostawiasz?
  4. Sprawdź, jakiej wielkości jest font na Twojej stronie. Jeśli poniżej 16 pikseli. Koniecznie zmień jego wielkość!
  5. Zwiększ interlinię (do 2 punktów).

Jakiej czcionki Ty używasz? A może wolisz kolorowe strony z różnymi kolorami? Daj znać!